מפעלים חינוכיים
מפעל ההלכה לילדי ישראל

ממשיכים את הדרך בסימן "לְהַנְחִיל אוֹהַבָי יֵשׁ"
לזכות מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל

בהמשך למכתב ההזמנה לחידון המפורט בחומרי החידון ולח הזמנים לכל שלב.

1. לאלו כיתות החידון מיועד?

לכיתות ב – ד בנים ובנות..

2. באלו שעות יילמד החומר?

בתיאום מערכתי: שיעור הלכה / שעת חינוך מתוך אמונה / הלכה יומית / שעת רב.
שימו לב! רק שלב א’ הכיתתי מחייב למידה בשעת כיתה.
שלב ב’ ושלב ג’ – ממילא מיועדים לגרעין התלמידים המובילים להמשך חידון.

3. האם תלמידים יכולים ללמוד את החומר בעצמם?

כן. החומר ערוך בסגנון קל לתלמיד, ובמיוחד קובץ השאלות שיישלח הוא מנחה למידה באופן מאוד מפורט וקל.

4. האם התלמידים יכולים לקבל את החומר + השאלות חזרה במייל?

בהחלט. אם מזכירות ביה”ס מרכזת מיילים, נא שלחו או הפנו אלי ואשלח ישירות גם לתלמידים.

5. זה מעמיס. אנחנו כבר משתתפים בחידון אחר..?

חידון “ואהבת” מזמן אתגר לכל המעוניין, גם לכל מי שלא משתתף בחידונים הללו, ולכל מי שהשתתף וירד מהם, ולכל המעוניין גם וגם.

6. האם לבחור תלמידים מובילים או את כל הכיתה?

כמובן שההמלצה לכתחילה לשתף כיתה מליאה. אבל בשיקול מערכתי בהחלט אפשר גם לבחור קבוצת תלמידים שמעוניינים.

7. מה פירוש 2 צירי החידון שנכתבו במכתב ההזמנה לחידון?

על מנת לאפשר לכל תלמיד להשתתף, הצענו להשתתף בשני צירי השתתפות:
1)    ברמת יידע והתנהגות.
2)    ברמת יצירה, הנכתבת בהשראת הלמידה בדרך ציור או שיר וכל סוג יצירה אישית של התלמיד/ה.

8. איך נערכים לציר היצירה, מה צריך לעשות?

להודיע לתלמידים שניתן להשתתף בחידון ע”י ביצוע יצירה בעקבות הלמידה.
1)    התלמיד/ה יכין: ציור, שיר או סיפור.
2)    יצרף כרטיס הסבר למקור ההשראה: מפרקי ההלכה או מהסיפורים. וידגיש את הערך החברתי שהוא למד ובטא ביצירה.
3)    תתקיים תערוכה כוללת, וצוות הבוחנים יבחר.

9. מי בודק את המבחנים?

בשלב הכיתתי – אתם בבית החינוך. בשלב המוסדי – אתם.
בשלב הארצי – צוות הבוחנים בחידון הפומבי.

יש עוד שאלות?

לכל שאלה ופנייה – אל תהססו לפנות אלינו

רוצים להצטרף?

לחצו כאן להרשמה מקוונת וידידותית

בהצלחה רבה! מאיתנו צוות החידוןhemed111